Het verkoopproces optimaliseren door het verbinden van de online en offline wereld
De snelgroeiende autodealer Mulder-Mazda vroeg MetaFactory om het verkoopproces te optimaliseren: de offline en online business opereerden als twee gescheiden werelden en de beschikbare systemen waren een bron van ergernis want foutgevoelig, tijdrovend en niet-geintegreerd. Directeur-eigenaar Jeroen Dols zag in de automatiseringsslag een kans die veel verder reikte dan zijn eigen organisatie. Namelijk het ontwikkelen van een systeem ter ondersteuning van de autoverkoop dat efficiënt en effectief is voor álle dealer- en autobedrijven.
"MetaFactory is voor ons een echte partner in dit spannende avontuur. Met verstand van software én ondernemen. Resultaat- en oplossingsgericht, flexibel meebewegend om mogelijkheden te realiseren."
JEROEN DOLS
Eigenaar Mulder-Mazda & oprichter AM-I
RESULTAAT
Het automatisch adverteren van de autovoorraad
De belangrijkste efficiëncyslag was om de (potentiële) autovoorraad automatisch te kunnen adverteren; het traditioneel adverteren van nieuwe of te configureren auto’s is tijdrovend en foutgevoelig. Een opdracht met een hoge mate van complexiteit. Want om automatisch per dealer gepersonaliseerd te kunnen adverteren, moet het systeem uiteenlopende data (uitvoeringen, prijsstelling, fiscaliteit...) kunnen ophalen uit vele bronnen. Dit vereist een technologie waarmee gemakkelijk kan worden ingespeeld op nieuwe parameters en ontwikkelingen in de snel veranderende wereld van automotive. De slimme ontwikkelwijze van MetaFactory die wordt gekenmerkt door de snelheid waarmee veranderingen en integraties kunnen worden doorgevoerd was hierbij key. Het project is inmiddels uitgegroeid tot een innovatieve onderneming voor next-gen automation in de automotive, met als core product de SaaSoplossing AM-I Carstock advertising & handling.
Schaalbaar
De software is geschikt voor dealers voor meerdere merken in binnen- en buitenland. Huidige status AM-I: automatische advertising van 14 merken en 70.000 auto's.
Flexibel
Door de kenmerkende ontwikkelwijze van MetaFactory gebaseerd op efficiency en aanpasbaarheid groeit het systeem mee met de snel veranderende eigenschappen van de personenautomarkt.
Integratie
AM-I is een geïntegreerd systeem dat een veelheid aan gevarieerde data uit verschillende soorten bronnen realtime kan verwerken en kan koppelen aan bestaande systemen van derden.
Tijdsbesparing
AM-I brengt efficiency voor iedereen die auto’s wil verkopen. Het automatisch adverteren gaat 20 keer sneller dan traditioneel adverteren.
Uw oplossing
Snel & beter
Gerealiseerd
Wat je uitdaging ook is, we kunnen je helpen om snel een betrouwbare oplossing te bieden die precies past bij je specifieke doel