Advies

Succes begint met een goed idee. Een uitvoerbaar idee noemen we een strategie!

[object Object]
Jack van Praag
12 november 2019

Is mijn bedrijf klaar voor de volgende stap in onze (digitale) wereld? 

Volgens MetaFactory behoren bij die algemene vraag tenminste ideeën of oplossingen voor de volgende deelvragen:

Wij hebben decennialang ervaring met het begeleiden van bedrijven bij het vertalen van deze vraagstelling naar concrete doelen en het begeleiden van deze bedrijven bij de (digitale) transformatie om de gedefinieerde doelen te realiseren.

We zien tijdens en na onze transformatietrajecten met bedrijven vaak meer dan 35% groei door klanten die hen graag hun opdrachten gunnen. Dit zijn stuk voor stuk organisaties met een hoge mate van efficiëntie en duidelijkheid in hun propositie en Customer Journey.

Deze bedrijven van de mond op mond reclame van hun klanten, want klanten kopen graag bij organisaties die uitblinken in service en (klantgericht) vakmanschap.

Wat zijn de oplossingsgebieden waarin de succesvolle bedrijven excelleren?

Bedrijven die goed georganiseerd zijn met duidelijke (excellente) processen die optimaal verlopen met heel weinig fouten, hebben techniek en organisatie goed op elkaar afgestemd.

De organisatie bestaat uit blije enthousiaste medewerkers, door:

  • Geloof in de organisatie en het product of dienst,
  • Medewerkers die ruimte krijgen hun inbreng te leveren,
  • Medewerkers die kennis van zaken hebben, en
  • Medewerkers die geloven in het bedrijf en daar trots op zijn!

Een bedrijf is overtuigend voor klanten en de medewerkers zijn trots om voor dat bedrijf te mogen werken. Hoe komt dit?

  • De missie, product/dienst en bedrijfsfilosofie is voor de markt en medewerkers inspirerend en geloofwaardig.
  • De propositie en de bedrijfsfilosofie worden helder en goed vormgegeven en gepresenteerd, zowel online als offline.
  • Het bedrijf heeft de uitstraling die past bij wat ze belooft en levert, en heeft de klanten die er willen kopen.
  • De organisatie overtuigd doordat het de productkennis helder over het voetlicht kan brengen.
  • De bedrijfscommunicatie is afgestemd op de relevante platformen en kanalen.

Wat maakt de aanpak van MetaFactory succesvol?

Wat is de succesbepalende factor: de ingezette techniek, de processen of de medewerkers?

Ons antwoord is dat we het gehele proces aanpakken – zie illustratie: de ideale mix, over de drie assen Product Leadership, Customer Engagement en Operational Excellence en de medewerker is een belangrijke schakel. Zo doen we stap voor stap de juiste dingen zodat er snel resultaat is waarmee de volgende stappen betaald kunnen worden. Eerst de zaken die moeten en dan de dingen die kunnen. Er kan veel en het is vooral leuk en effectief als we de juiste stappen zetten in het goede tempo met een concrete offerte per stap.

Kunnen wij bij je aan de slag?

Onze aanpak maakt gebruik van jouw ambitie en ondernemerschap. Wij willen laten ervaren hoe we kunnen samenwerken aan je onderneming, stap voor stap.

De eerste stap: We hebben een gesprek om kennis te maken, je ambitie te leren kennen en daarmee de idealen rond je bedrijf. Dit werken we uit in een transformatieprogramma.

Interesse in meer informatie of een afspraak maken en verder praten?

Neem contact met ons op of vraag een Quick Scan aan.

Kijk voor meer digitale transformatie op de pagina op de website van Mission Matters: in hoeverre moeten wij als bedrijf hier iets mee?

Ook interessant

Advies
Coronacrisis of niet: het AM-i project gaat gewoon door. En hoe!
Advies
Scrum/Agile werken is niet ideaal
Advies
Achtergrond en kader van onze organisatie