Skip to main content

Als je een succesvol ondernemer bent, heb je vast een antwoord op de belangrijkste zakelijke vraag voor 2020:

Is mijn bedrijf klaar voor de volgende stap in onze (digitale) wereld? 

Volgens MetaFactory behoren bij die algemene vraag tenminste ideeën of oplossingen voor de volgende deelvragen:

Wij hebben decennialang ervaring met het begeleiden van bedrijven bij het vertalen van deze vraagstelling naar concrete doelen en het begeleiden van deze bedrijven bij de (digitale) transformatie om de gedefinieerde doelen te realiseren.

We zien tijdens en na onze transformatietrajecten met bedrijven vaak meer dan 35% groei door klanten die hen graag hun opdrachten gunnen. Dit zijn stuk voor stuk organisaties met een hoge mate van efficiëntie en duidelijkheid in hun propositie en Customer Journey.

Deze bedrijven profiteren van de mond-op-mond reclame van hun klanten. Want klanten kopen graag bij organisaties die uitblinken in service en (klantgericht) vakmanschap.

Wat zijn de oplossingsgebieden waarin de succesvolle bedrijven excelleren?

Bij bedrijven, die goed georganiseerd zijn en techniek en organisatie goed op elkaar hebben afgestemd, verlopen de processen optimaal en met heel weinig fouten.

De organisatie bestaat uit blije enthousiaste medewerkers, door:

  • geloof in de organisatie en het product of dienst
  • medewerkers die ruimte krijgen hun inbreng te leveren
  • medewerkers die kennis van zaken hebben, en
  • medewerkers die geloven in het bedrijf en daar trots op zijn!

Een bedrijf is overtuigend voor klanten en de medewerkers zijn trots om voor dat bedrijf te mogen werken. Hoe komt dit?

  • De missie, product/dienst en bedrijfsfilosofie is voor de markt en medewerkers inspirerend en geloofwaardig.
  • De propositie en de bedrijfsfilosofie worden helder en goed vormgegeven en gepresenteerd, zowel online als offline.
  • Het bedrijf heeft de uitstraling die past bij wat ze belooft en levert, en heeft de klanten die er willen kopen.
  • De organisatie overtuigt doordat het de productkennis helder over het voetlicht kan brengen.
  • De bedrijfscommunicatie is afgestemd op de relevante platformen en kanalen.

Wat maakt de aanpak van MetaFactory succesvol?

Wat is de succesbepalende factor: de ingezette techniek, de processen of de medewerkers? Ons antwoord is dat we het gehele proces aanpakken – zie illustratie: de ideale mix, over de drie assen Product Leadership, Customer Engagement en Operational Excellence. En de medewerker is een belangrijke schakel. Zo doen we stap voor stap de juiste dingen zodat er snel resultaat is waarmee de volgende stappen betaald kunnen worden. Eerst de zaken die moeten en dan de dingen die kunnen. Er kan veel en het is vooral leuk en effectief als we de juiste stappen zetten in het goede tempo. En met een concrete offerte per stap.

Aan de slag

Onze aanpak maakt gebruik van jouw ambitie en ondernemerschap. Wij willen je laten ervaren hoe we kunnen samenwerken aan je onderneming, stap voor stap.

De eerste stap: we hebben een gesprek om kennis te maken, je ambitie te leren kennen en daarmee de idealen rond je bedrijf. Dit werken we uit in een transformatieprogramma.

Leave a Reply